بیشتر جاده‌های آذربایجان شرقی به ویژه در مناطق کوهستانی مه آلود همراه با کولاک و برف و لغزنده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رسول زاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بارش برف و باران در برخی نقاط استان به ویژه شهر‌های غربی و جنوبی همچون ملکان، عجب شیر، مراغه، آذرشهر، هشترود، میانه و بستان آباد گزارش شده است و احتمال آغاز بارش برف در سایر شهرستان‌ها نیز امروز وجود دارد.

رسول زاده افزود: با توجه به لغزنده بودن جاده‌های استان به ویژه در مناطق کوهستانی، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان باز بوده و رفت و آمد در آن‌ها در جریان است، گفت: با توجه به افت دید در پی بروز پدیده مه و کولاک در جاده‌های استان، رانندگان برای تردد سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی را رعایت و احتیاط کنند.

او گفت: عوامل راهداری برای ارایه خدمات به مسافران و رانندگان در جاده‌های استان مستقر هستند و در صورت نیاز اقدام به نمک پاشی، تیغ زنی و یخ زدایی می‌کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.